Top Post »

22. maj 2011 – 21:21 |

D. 21-06 kl. 20,00 sejlede fra Hadsund i høj sol, til bøjerne ved Als Odde, og var fremme kl. 21,30, havde en skøn aften der og en god start på ferieturen, men det ændrede sig …

Læs den fulde historie »
Mariagerfjord

Mariagerfjord eller danmarks smukkes fjord som vi nyder at kalde den, er der hvor vi og Søhesten har hjemme

Danmark

Her kan du læse om vores mange ture i Danmark, vi har efterhånden besøgt de fleste havne byer i landet

Frankrig

Her kan du læse om vores ture på kanalerne i Frankrig, vi har blandt andet sejlet helt til Paris

Sverige

Sverige er fantastisk smukt fra vandet, vi har haft flere dejlige og knap så dejlige ture i nabolandet.

Tyskland

Tyskland er det sted som vi har besøgt flest gange med Søhesten, her kan du læse om nogle af vores ture til Tyskland

Hjem » Bådferie, Sverige

Sejlerferie Sverige – Del 2

Indsendt af on 31. oktober 2010 – 15:04

Forsat fra del 1 – D22/6 om sidst på eftermiddagen kom meget vind, og Ballerinas anker kunne ikke holde, så vi søgte over i en anden bugt hvor der var læ, og der blev i denne nat, i morgen er der sankthans eller midsommer som de kalder det der oppe, vi har talt om at sejle tilbage til Slüssen og holde det der, da vi ville være mere i læ og der skulle komme meget vind, Ballerina kunne tage en bøje og vi har et virkeligt stærkt anker så det var ikke noget problem, Pia & Ole kom over i gummibåden og så grillede og hyggede på vores agterdæk til kl. 23,30 så sejlede gæsterne hjem igen.

uddevalla Sverige

D. 24/6 om formiddagen hev vi ankeret op og sejlede til Uddevalla et godt stykke ind i landet hvor der var dejligt læ i havnen med strøm, vand, vaskemaskine, tørretrumbler og alt hvad vi kunne begære, vi fik en skøn plads langskibs med snuden op i vinden og vind det var der nok af, og masser af regn, så vi tog 4 dage der, der er for øvrigt masser at se på, og en rigtig hyggelig by når det nu skulle være, og to af dagene vi var der var der træskibe regatta så der var nok at se på, der var også et museum som vi besøgte, og gode spisesteder var der nok af, så tiden gik med snak og alm. Hygge, så vi havde det godt nok.
D. 28/6 kl. 9,10 var der afgang fra Uddevalla og til en lille vig der heder Knarre-vikke ank. Kl. ca. 13, en rigtig god ankerplads for faktisk alle vinde, endelig var det blevet godt vejr med sol igen, det skal der også helst være når man ligger for anker ellers er der ikke meget ved det, vi havde igen fanget makrel og en hornfisk så det kom på Copp grillen på agterdækket.

Vi lå der i 2 dage og nød gode sol sommervejr, og Pia & Ole fangede muslinger fra deres gummibåd, som skulle slæbe bag efter båden i et par dage for at rense dem for sand, så dem skulle vi nyde et næste sted vi kommer til.

D. 30/6 kl. 10,40 afgang fra Knarre-vikke der er gråvejr men vi vil til Basholm hvor der ligger et gammelt træskibsværft hvor de byggede nogle specielle sejljoller, og en gang imellem er det åbent for turister, hvor de arbejder lidt så man kan se lidt af det gamle håndværk, i dag skulle vi have frisk fanget ørred og makrel og muslinger samt nybagte boller, den ene Copp gril lavede fisk og bagte boller og den anden Copp kogte muslinger i enorm høj gryde som Ballerina havde med, det smagte godt det hele. Dagen efter gik vi en meget lang tur i naturen hvor gik i mellem heste og får og en masse lam og deres efterladenskaber men sådan er det jo at færdes i naturen, vi fandt et godt sted hvor vi kunne nyde en medbragt kold øl, og pigerne røvede hvidt mos ( lav ) til juledekorationerne, i dag stod den på koteletter  vi havde fået fisk nok lige nu, og ellers det sædvanlige sociale sammenkomst med hygge og lidt god vin.

Knarre-vikke Svenske skærgård

D. 2/7 Afgang i meget regn, det har regnet hele natten og det ser ud til at blive ved, vi sejler til Lysekill hvor vi kan provianterer lidt og få fyldt vand på, men vi ligger dårligt for vind og strøm, så vi fortsætter til Lille Kornö i smask regnvejr, det er et meget flot sted, hvor klipperne har en helt speciel farve, hvor vi ligger med hækanker indtil en bro med både vand og strøm, så det var godt, vejret er stadig træls, koldt og regn så vores fyr har kørt hele dagen, men vi har det lunt og rart.

Dagen efter regner det stadig, og det har det også gjort hele natten, og når det regner her så regner det virkeligt meget, så ved middagstid holdt vi et lille vin møde, men det blev pludselig godt vejr så vi kunne komme ud at gå en tur i naturen, men sidst på dagen tog regnen fat for alvor igen.

D. 4/6 kl. 10,45 afgang Lille Kornö, og videre til Hunnebostrand, ankomst kl. 14,45, en god tur med rimelidt vejr, hvor vi fangede et par makrel som vi dog gemmer til i morgen, for i dag står den på hakkebøf, sovs og kartofler, om eftermiddagen masser af regn igen, så vi blev på båden den dag.

Lille_Kornø_Sverige

Dagen efter øsregner det stadig, så dem der påstår at det aldrig regner i den Svenske skærgård, har ikke været helt oprigtige, Ballerina folkene kom over til øl og bjesk og en bougette til frokost, så vi hyggede nogle timer, der var jo ikke vejr til andet.

D. 6/7 i dag tager vi afsked med Ballerina og Pia & Ole da de vender næsen hjem efter, de skal mødes med deres datter på et tidspunkt på Sjælland i Humlebæk mener jeg det var, men vi vil videre nord på  til Fjällbacka, der er blevet sommer igen og vi havde en skøn tur hertil, og fik en dejlig langskibs plads nær ved land, der er meget flot i Fjällbacka, og midt i byen og helt ned til havnen er der den størst klippe jeg endnu har set sådant et sted på turen.

Dagen efter var der også sol og vi skulle ud og se en masse, jeg har læst alle Läckberg bøgerne og det foregår jo her så vi vil se om vi kan genkende noget af det fra bøgerne, det er også et meget flot sted med utrolig flot natur, byen er bygget omkring havnen, men det er også der alting har foregået og det gør det stadig, vi talte med en ældre mand som sad på en altan, han havde to måger som kom og blev håndfodret hver dag, det var da lidt sjovt at se, men sidst på dagen  trak det op til regn igen, og det regnede hele natten.

D.8/7 kl. 11,20 afgang fra Fjällbacka videre nord på til et sted der heder Grönemads Hamnförening, hvor der var en campingplads og ellers ikke noget, vi tog en enkelt overnatning der, og ville have været længere oppe af kysten, men vejret var blevet dårligt med meget vind og store søer og vejrmeldingen var ikke god for det næste stykke tid, så vi vendte om og gik syd over igen.

Tags: ,

Efterlad en kommentar!

Tilføj din kommentar nedenfor, eller trackback fra dit eget websted. Du kan også Comments Feed via RSS.

Vær venlig. holde den ren. holde dig til emnet. Ingen spam.

Du kan bruge disse tags:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Dette er en Gravatar-aktiveret weblog. For at få din egen globalt anerkendte-avatar, kan du registrere på Gravatar.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.